Storings overzicht Bafang e-bike systemen met een display met lampjes
Het 2e led lampje knippert 7x snel achter elkaar | Beveiliging tegen hoge spanning. | Controleer de accuspanning | |
Het 2e led lampje knippert 8x snel achter elkaar. | Storing in de HAL sensor van de motor. | - Voorwiel (motor) of de controller is kapot. Probeer een ander voorwiel of controller om de oorzaak vast te stellen. | |
Het 1e led lampje knippert 1x | De motor temperatuur rijkt tot aan de maximale beschermde waarde. | stop met rijden , laat de motor afkoelen en wacht tot het led lampje niet meer knippert. | |
Het 1e led lampje knippert 1x daarna knippert het 2e lampje 2x. | Storing in de elektronische stroomsensor in de bedieningsunit. | Probeer een andere display. | |
Het 1e led lampje knippert 1x daarna knippert het 2e lampje 3x. | Storing in de temperatuur sensor van de accu. | ||
Het 1e led lampje knippert 2x daarna knippert het 2e lampje 1x. | Storing in de wielsnelheid sensor. | ||
Het 1e led lampje knippert 2x daarna knippert het 2e lampje 2x. | Communicatiefout in de BMS | Plaats de accu opnieuw. | |
Het 1e led lampje knippert 3x snel achter elkaar. | Communicatie fout. | - Controleer de aansluiting tussen de EB-BUS en de bedieningsunit |
Storingsoverzicht Bafang e-bike systemen met cijfers op de display
03 of 03H | De remonderbrekers blijven actief. | Controleer of de remmenhendels blijven hangen. Trek de stekker los van de onderbrekers en kijk of het probleem is opgelost. | |
04 of 04H | Gashendel komt niet terug in de beginstand. | Controleer of de gashendel blijft "hangen". Trek anders de stekker van de gashendel los. | |
05 of 05H | Storing in de gashendel. | Controleer de gashendel op schade. Controleer de bedrading en de stekkers. | |
06 of 06H | Laag voltage protectie. | ||
07 of 07H | Bescherming tegen hoogspanning. | ||
08 of 08H | Fout in de hall sensor van de motor. | Controleer de motorkabels en de kabel van accu naar motor. | De motor geeft via de .. aderige motor kabelboom een storingscode door aan de controller die dit weer zichtbaar maakt op de display. Controleer dus ook goed de motor draadboom. |
09 of 09H | Storing in de motorfasen. | Controleer de motorkabel en de bedrading van motor naar accu. | |
10 of 10H | De motor bereikt de maximaal toelaatbare temperatuur. | Laat de motor afkoelen. | |
11 of 11H | De controller bereikt de maximaal toelaatbare temperatuur. | Laat de controller afkoelen. | |
12 of 12H | Fout in de controller. | ||
13 of 13H | De accu bereikt de maxi- of minimaal toelaatbare temperatuur. | Laat de accu afkoelen of opwarmen. | |
21 of 21H | Fout in de speedsensor. | Controleer de sensordraad op breuk en kijk of de magneet goed staat. | |
22 of 22H | BMS (Battery Managment System) communicatiefout. | Vervang de accu. | |
25 of 25H | Torsiesensor storing. | ||
26 of 26H | Torsiesensor snelheidsfout. | ||
30 of 30H | Communicatie fout. | Controleer de bedrading van de controller. | |
33 of 33H | Fout in het remdetectiesysteem | ||
35 of 35H | Storing in het 15 Voltsysteem | ||
36 of 36H | Storing in de knoppen van de display |