| |||
W010 | Er werd een afwijkende hoge temperatuur gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | Rijd niet met de fiets met de bekrachtigingsmodus ingeschakeld tot de temperatuur van de aandrijfeenheid is gezakt. | |
W01000 | Er werd een afwijkende hoge temperatuur gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | Rijd niet met de fiets met de bekrachtigingsmodus ingeschakeld tot de temperatuur van de aandrijfeenheid is gezakt. | |
W011 | De rijsnelheid kan niet worden waargenomen. | Kijk of de magneet/sensor correct zijn geplaatst. | |
W012 | Mogelijk is de crank in de verkeerde positie geplaatst | Kijk of de center in de crank overeenkomt met de center op de trapas. | |
W013 | De initialisatie van de koppelsensor is niet succesvol voltooid. | Haal uw voet van het pedaal, druk op de aan/uit-knop van de accu en schakel de stroom opnieuw in. | |
W030 | Er zijn twee of meer bekrachtigingsschakelaars op het systeem aangesloten. | ||
W031 | De kettingspanning is mogelijk niet afgesteld of de crank is mogelijk in de verkeerde positie gemonteerd. | Kijk of de ketting niet te strak staat en de cranks in de juiste positie zijn gemonteerd (zie W012). | |
W032 | Er is mogelijk een elektronische derailleur gemonteerd in plaats van een mechanische derailleur. | Monteer de derailleur waarvoor het systeem is geconfigureerd ter ondersteuning. | |
E-010 | Er is een systeemfout waargenomen. | Schakel het systeem opnieuw in. | - Als de situatie niet verbetert, maak dan verbinding met E-TUBE en volg de instructies. |
E-01000 - E01004 | Er werd abnormaal sensorgedrag gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | ||
E-01010 - E01022 | Er werd abnormaal sensorgedrag gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | ||
E-01030 | Er werd een sensorstoring gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | ||
E-01040 - E-01042 | Er werd een storing gedetecteerd in de motor van de aandrijfeenheid. | ||
E-01050 - E-01051 | Er werd een sensorstoring gedetecteerd in de aandrijfeenheid. | ||
E-011 | Er is een fout opgetreden in de systeembediening. | Schakel het systeem weer in. | - Als de situatie niet verbetert, maak dan verbinding met E-TUBE en volg de instructies. |
E-012 | Het initialiseren van de koppelsensor is mislukt. | Haal uw voet van het pedaal, druk op de aan/uit-knop van de accu en schakel de stroom opnieuw in. | - Contoleer of de ketting niet te strak staat. |
E-013 | Er is een afwijking gevonden in de firmware van de aandrijfeenheid. | - Maak verbinding met E-TUBE en werk de firmware van de aandrijfeenheid bij. | |
E-014 | De snelheidssensor is mogelijk op de verkeerde positie aangebracht. | Breng de snelheidssensor en de magneet in de juiste positie, schakel het systeem weer in en draai de crank met de wijzers van de klok tot de foutmelding verdwijnt. Hiervoor kunnen tot wel 100 omwentelingen nodig zijn. | |
E-020 | Er is een communicatiefout tussen de accu en de aandrijfeenheid waargenomen. | - De kabel tussen accu en motor controleren en/of vervangen. | |
E-02000 | Communicatiefout gedetecteerd tussen de accu een de aandrijfeenheid. | - Nakijken of de kabel tussen de aandrijfeenheid en de accu correct is aangesloten, en controleer het netsnoer op afwijkingen. | |
E-021 | De accu die is verbonden met de aandrijfeenheid voldoet aan de systeemvereisten, maar wordt niet ondersteund. | - Druk op de aan/uit-knop van de accu om deze weer in te schakelen. | |
E-022 | De accu die is verbonden met de aandrijfeenheid voldoet niet aan de systeemvereisten. | - Druk op de aan/uit-knop van de accu om deze weer in te schakelen. | |
E-023 | Elektrische storing gedetecteerd binnenin de accu. | ||
E-024 | De overstroombeveiliging van de accu werd geactiveerd. (Communicatiefout met het fietssysteem). | - Een originele SHIMANO-accu aansluiten. En het netsnoer op eventuele afwijkingen controleren. | |
E-025 | De accu herkent de aandrijfeenheid niet. (Er is geen originele aandrijfeenheid aangesloten, of het netsnoer is losgekoppeld.) | - Sluit een originele accu of aandrijfeenheid aan. En het netsnoer op eventuele afwijkingen controleren. | |
E-030 | De geïnstalleerde schakeleenheid komt niet overeen met de eenheid vastgelegd in de systeemconfiguratie. | - Sluit het E-TUBE PROJECT aan om systeem bij te werken naar de correcte configuratie. | |
E-031 | Het is mogelijk dat de kettingspanning nog niet is afgesteld of dat de crank niet in de juiste positie is gemonteerd. | - De kettingspanning afstellen. | |
E-033 | De huidige firmware wordt niet door dit systeem ondersteund. | Verbinding maken met E-TUBE PROJECT om de firmware op alle eenheden van het SHIMANO STEPS-systeem bij te werken naar de nieuwste versie. | |
E-034 | Afwijking vastgesteld in de firmware van de aandrijfeenheid. | Maak verbinding met E-TUBE PROJECT en herstel de firmware. | |
E-03400 | Afwijking vastgesteld in de firmware van de aandrijfeenheid. | Maak verbinding met E-TUBE PROJECT en herstel de firmware | |
E-035 | Er werd iets abnormaals gedetecteerd in de fietsinstellingen. | Verbinding maken met E-TUBE PROJECT om de configuratie te controleren. | |
E-03500 | Er werd iets abnormaals gedetecteerd in de fietsinstellingen. | Verbinding maken met E-TUBE PROJECT om de configuratie te controleren. | |
E-043 | Afwijking vastgesteld in de firmware van dit product. Een deel van de firmware kan zijn gecorrumpeerd. | De firmware moet worden hersteld. | |
E-044 | Fout veroorzaakt door systeemconfiguratie. | ||
E-050 | Er werd een abnormaal fietssnelheidssignaal gedetecteerd door de snelheidssensor. | Installeer de snelheidssensor en magneet op de geschikte locaties. | |
E-05000 | Er werd een abnormaal fietssnelheidssignaal gedetecteerd door de snelheidssensor. | Installeer de snelheidssensor en magneet op de geschikte locaties. |